Contact

Stel hier je vraag

De contactpagina is niet voor zorg gerelateerde vragen of het sturen van foto’s. Gebruik hiervoor altijd het patiënten portaal of neem direct contact op met één van de praktijken.

FAQ

Veelgestelde vragen

Ja. Bij Jans Huisartsen werken we met een vast team van huisartsen. Wanneer je een afspraak plant via ons patiëntenportaal kun je zelf kiezen bij wie je op consult wilt.

Ja, inschrijven is voor iedereen mogelijk. Als je ook direct je familieleden bij ons wilt inschrijven, kan dat via hetzelfde inschrijfformulier.

De basisverzekering dekt een groot deel van de zorg die je ontvangt vanuit de huisartsenpraktijk. Dit zijn de telefoontjes, visites en spreekuren door bijvoorbeeld een huisarts, doktersassistent, praktijkondersteuner, physician assistants en/of verpleegkundig specialist. Voor een ander deel geldt een eigen risico. Dat zijn de kosten die je zelf als patiënt moet betalen voor de zorg die je ontvangt. Dit gaat bijvoorbeeld om extra onderzoeken, verwijzingen en medicatie.

Dit kan via JansApp. Je chat dan met een medewerker die je kan helpen met het maken van een afspraak.

Een e-mailadres en een Nederlands telefoonnummer zijn voldoende.

We zijn elke maandag t/m vrijdag geopend van 08:00-17:00. Voor spoedgevallen in avond-, nacht- en weekend belt u naar: Huisartsenpost Sint Franciscus Gasthuis: tel 010-4669573.

Praktijk Rotterdam Centrum: Vasteland 22
Praktijk Rotterdam Kralingen: Struisenburgstraat 46
Praktijk Rotterdam Zuidplein: Dynamostraat 18

Ja dat kan. Alleen wanneer je verder dan 10 minuten fietsen van de praktijk woont dan kunnen we je inschrijving helaas niet voltooien.

Als je zorg nodig hebt, is het prettig als je zo snel mogelijk en dichtbij geholpen kunt worden. Aan niet-ingeschreven patiënten rekenen huisartsen daarnaast vaak extra kosten. En mocht het een keer voorkomen dat je buiten openingstijden zorg nodig hebt, word je bij een huisartsenpost doorgaans alleen geholpen als je ingeschreven staat bij een huisarts in dezelfde gemeente.